Eiklus žirgas ir darbinis arklys

Latvijoje pristatytas naujausias „Valtra“ N serijos traktorius Hanoverio parodoje pelnė apdovanojimą

Justinas Adomaitis

ŪP korespondentas

Prasidėjus lapkričiui Suomijos kompanija „Valtra“ (AGCO) Baltijos šalių žiniasklaidos atstovams ir žemdirbiams „Valtek“ bendrovėje Jaunberzi kaime, netoli Jelgavos (Latvija), pristatė prieš mėnesį pradėtą gaminti N serijos „Valtra“ traktorių, kurį gamintojų regiono vadovas Mattis Tiitinenas pavadino universaliu darbiniu arkliu, ypač naudingu ne tik augalininkystės, bet ir gyvulininkystės bei mišriems ūkiams. Dalyvavusieji renginyje ne tik susipažino su naujuoju traktoriumi, bet ir turėjo galimybę jį išbandyti laukuose – arti dirvą, krauti šieno ritinius, manevruoti specialioje lenktynes primenančioje trasoje. Naujoji mašina ypač patiko moteriškajai renginio dalyvių daliai. Lietuvos žurnalistės, mūsų šalies ūkininkės negailėjo liaupsių traktoriaussavybėms: judėjimo mobilumui, valdymo išmanumui, darbo komfortui.

Tarptautinės žemės ūkio technikos parodos „Agritechnica 2015“ apdovanojimu – N serijos traktorių „Valtra“ pripažinus ateinančių 2016 metų mašina – džiaugėsi UAB „Rovaltra“ generalinis direktorius Romualdas Trainaitis ir „Valtra“ kompanijos vadovas Jaris Rautjarvis.

 

Pusantro tūkstančio paraiškų

Pasak M. Tiitineno, šį mėnesį N serijos „Valtra“ traktorius pristatytas „Agritechnica 2015“ parodos Hanoveryje (Vokietija) konkursui, o kitąmet su juo susipažins „Ką pasėsi... 2016“ parodos prie Aleksandro Stulginskio universiteto lankytojai. 

– Nepaisant tik ką prasidėjusios naujųjų traktorių gamybos, jau gauta pusantro tūkstančio paraiškų, – sakė M. Tiitinenas, – rinkoje verda kova, kurios šalies laukuose sublizgės daugiau suomiškų mašinų.

Apie N serijos „Valtra“ traktorių išsamiai ir dalykiškai papasakojo UAB „Rovaltra“ rinkodaros vadovas Jonas Trainaitis ir kompanijos „Valtra“ atstovas Mattis Tiitinenas.

 

– Suomiai daug investuoja kurdami ekonomiškus ir patikimus variklius, mašinas testuoja ne tik gamyklos laboratorijoje, laukuose, bet ir lenktynių trasoje, – kalbėjo UAB „Valtra“ pardavimų vadovas Justas Lukštas. – Žinomas automobilininkas suomis Tomis Makinenas „Nokia“ lenktynių trasą (2,27 km) „Valtra“ traktoriumi įveikė per 3,47 minutės. Pasaulio žemės ūkio mašinų greičio rekordas „Valtra“ traktoriumi – 130 km/val.

Pasak J. Lukšto, „Valtra“ traktoriai paklausūs išlieka ir po 10 tūkst. valandų darbo. Lietuvių ūkininkai už tokią mašiną gauna gerą kainą ir tuomet įsigyja naują, madingą suomišką traktorių.

– Kiekvienas „Valtra“ traktorius gaminamas pagal užsakovo pageidavimą, – pastebi M. Tiitinenas, – dėl to atsirado spalvų pasiūla, odinis kabinos salonas, tiuninguotas kėbulas. Tas ypač patinka jauniesiems ūkininkams.

Lietuvių komanda pristatant N serijos traktorių „Valtra“.

 

Traktorių pasiūla

Suomių gamyklos atstovų teigimu, N serijos „Valtra“ traktoriai turės šešias specifikacijas ir aštuonis režimus: N104 (115 AG), N114E (standartinis ir „eco“ režimai, 125 AG), N124 (135 AG), N134 (145 AG), N154E (standartinis ir „eco“ režimai, 165 AG), ir N174 (185 AG). Visi modeliai turės „HiTech“ transmisiją, o trys pirmieji (N104, N114E, N124) turės ir kitą variantą – „HiTech“ su turbinine sankaba „HiTrol“. Naujųjų traktorių (N134, N154E ir N174) užsakovai galės rinktis transmisijos variantus „Active“, „Versu“ ir „Direct“.

Naujasis „Valtra N 124“ pritaikytas dirbti gyvulininkystės ūkiuose. Naujasis „Valtra N 174“ lauke lengvai traukė 5 korpusų plūgą.

 

N serijos „Valtra“ traktorius vairuotoją stebina nuo pirmo žingsnio: įlipti į kabiną ir išlipti iš jos galima rankas laikant kišenėse. Mašinos projektuotojai pasistengė patogiai išdėstyti laiptelius. Stiklinės durys – pagal ūkininko pageidavimą: lietuviui – kairėje kabinos pusėje, anglui ar airiui – dešinėje. Gali būti ir dvejos durys. Kabinos krėslas – automatiškai prisitaikantis prie vairuotojo ūgio ir svorio.

Langų plotas – 7 kv. m. Kabina priekyje siaura, kad būtų vietos dujų išmetimo ir aukštam oro paėmimo vamzdžiams, kurie suprojektuoti ties priekinio lango rėmais ir iš kabinos nematomi. Konstruktoriai apskaičiavo puikią galimybę važiuoti atbuline eiga: sėdynė pasukama 180 laipsnių, gale daug vietos kojoms. Apšildomi ne tik priekinis, bet ir užpakalinis stiklai.

Lietuvos žurnalistai vieną ūkininką kalbino dirbančio lauke N serijos „Valtra“ traktoriaus kabinoje – diktofono įraše nebuvo girdėti jokio pašalinio garso. Puiki kabinos izoliacija – tyli darbo vieta.

 

Malonumas dirbti

Pasak M. Tiitineno, „Valtra“ kabina suteikia geriausią matomumą visomis kryptimis („Valtra 365 Day“ principas) dieną ir naktį, žiemą ir vasarą, važiuojant atbuline eiga ir dirbant su frontaliniu krautuvu. Naujas kabinos variantas „Skyview“ suteikia išskirtinį matomumą, o stiklinis stoglangis tarnauja dirbant su frontaliniu krautuvu. Priekinio lango valytuvas dirba 270 laipsnių plotu, aukščiausios kokybės LED darbo žibintai garantuoja matomumą visomis kryptimis.

Vairuotojui po ranka kabinoje yra viskas, ko reikia: nauja 5 pavarų „Powershift“ transmisija arba bepakopė „Direct CVT“, pavarų perjungimo svirtis ir svirtelė hidraulikai valdyti. Galimi keturi sėdynių variantai, du kabinos amortizacijos tipai.

„Valtra“ stendas tarptautinėje žemės ūkio technikos parodoje „Agritechnica 2015"

 

Kabinoje pasijunti tarsi prie išmaniosios lentos, kurią neseniai ASU Jėgos mašinų katedros mokslininkams ir studentams padovanojo universiteto mecenatas UAB „Rovaltra“ vadovas Romualdas Trainaitis: ekranai, mygtukai, svirtelės, kompiuterių paaiškinimai – lietuvių (arba kita pageidaujama) kalba.

– Svarbiausia ne technologijos, o galimybė padaryti darbą lengvesnį ir efektyvesnį, – kalba M. Tiitinenas, – automatinės funkcijos yra po ranka. Paspaudus mygtuką „ECO“, įjungus „U-Pilot“ ar automatinį režimą, pats traktorius valdo save. „AutoGuide“ mygtuku nustatomas darbo tikslumas centimetrais.

Pasak M. Tiitineno, „Agcommand“ telemetrijos sprendimai montuojami gamykloje, todėl jais galima naudotis, kai tik traktorius pasieks ūkį.

Svarbiausia - ekonomija

– Ištyrėme Baltijos ir Vidurio Europos šalių rinką ir įsitikinome, kad žemdirbiai pageidauja ekonomiško traktoriaus mišriam ūkiui, – pastebi „Valtra“ gamyklos atstovas Viktoras Martikainenas.

Jo teigimu, naujosios N serijos „Valtra“ traktoriai turi galingiausią savo klasėje 4 cilindrų 4,9 115–185 AG variklius, 60 metų gamybos istoriją ir 15 tūkst. motovalandų resursą. Hidraulika iki 200 l/min. suteikia pakankamai galios padargams: 78 kN keliamoji jėga gale ir 890 mm kėlimo diapazonas. Optimali važiuoklės bazė ir tobulas 40–60 proc. masės pasiskirstymas suteikia gerą sukibimą su žeme ir gerą balansą dirbant su frontaliniu krautuvu. Taip pat galima tiesiai iš gamyklos pasirinkti telemetrijos ir navigacijos variantus (iki centimetro tikslumo).

Šių metų apdovanojimą pelnęs „Valtra“ N serijos traktorius Hanoverio parodoje.

 

– Šis traktorius įspūdingai vikrus – jo posūkio spindulys – tik 4,5 metro net su frontaliniu krautuvu, – pasakoja V. Martikainenas, – be to, jis turi greito vairavimo funkciją „QuickSteer“.

 

Šeimos ūkio mašina

Pasak V. Martikaineno, N serijos „Valtra“ traktoriai pritaikyti dirbti lauke, fermoje, miške ir mieste. Bepakopė „Valtra Direct CVT“ transmisija geriausia dirbant kelis darbus vienu metu. Jeigu reikia dirbti sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, miške, galima rinktis 165 l plieno baką, apačios apsaugą ir 55 cm prošvaisą. Dirbant „Eco“ režimu (modeliuose N114e ir N154e) kuro sąnaudos sumažinamos 10 proc.

„Valtra“ siūlo du „EcoPower“ modelius, kurie leidžia pasirinkti variklio nustatymą kuro naudojimui sumažinti. Variklio sukimo momentas padidėja, o didžiausios apsukos ir vidutinis stūmoklio greitis sumažinamas iki 20 proc. Tai taupo kurą ir ilgina traktoriaus eksploatacijos laiką.

– Kiekvienas sutaupytas kuro litras – pinigai ūkininko kišenėje, – šmaikštauja V. Martikainenas.

„Valtra“ stendas tarptautinėje žemės ūkio technikos parodoje „Agritechnica 2015"

 

Žemės ūkio mašinų ir technologijų specialisto teigimu, ūkininko pinigus taupo ir N serijos „Valtra“ traktoriuose montuojamas variklio galios valdymas, didelio tikslumo „Common Rail“ įpurškimas, „EcoPower“, „EcoSpeed“ režimai, žemos apsukos tuščiąja eiga, „protinga“ aušinimo sistema. Pasak V. Martikaineno, revoliuciškai naujas slydimo reguliatorius automatiškai valdo rato slydimą, o tai padidina trauką, sukibimą ir gerokai sumažina kuro sąnaudas. Šią funkciją vainikuoja 4WD, diferencialo blokavimo automatika ir tradicinė „AutoControl“ sistema.

 

Pagal žemdirbių pageidavimus

Dirbti N serijos „Valtra“ traktoriumi – lengva ir paprasta, kuo Latvijos ūkininko laukuose galėjo įsitikinti Baltijos šalių žurnalistai ir ūkininkai. „Valtra Powershift“ – sklandžiausia traktoriaus transmisija ant keturių ratų. Atleidai sankabos pedalą – ir pirmyn. Automatiniu režimu pavaros keičiamos – 30 pavarų į priekį ir tiek pat atgalios. Eiklus žirgas ir darbinis arklys Latvijoje pristatytas naujausias „Valtra“ N serijos traktorius Hanoverio parodoje pelnė apdovanojimą Nauja pavarų perjungimo svirtis su rankiniu ir automatiniu režimais leidžia pavaras perjungti tiksliai ir lengvai. N serijos modeliuose yra funkcija „Hill-hold“ (laikymasis įkalnėje), todėl galima sklandžiai pajudėti vien tik akceleratoriaus pedalu net įkalnėje.

Hanoverio parodos apdovanojimo sertifikatas

 

– Kiekvienas ūkininkas yra unikalus, dėl to ir kiekvienas N serijos traktorius, išriedantis iš gamyklos, yra skirtingas, individualus, – sako „Valtra“ kompanijos atstovas M. Tiitinenas.

– Ne vieną dešimtmetį dirbu „Valtra“ kompanijoje, bendrauju su įvairių pasaulio šalių žemdirbiais, – kalba V. Martikainenas, – ir pastebiu sparčią lietuvių agrarinio verslo pažangą, ūkininkų gebėjimą pasinaudoti technikos ir mokslo bei technologijų naujovėmis.

Parodos „Agritechnica 2015“ dalyviai galėjo išbandyti naujojo N serijos „Valtra“ kabiną.

 

Kaip sakė V. Martikainenas, kitais metais (2016 m.) kompanija „Valtra“ rengs savo naujausios technikos demonstravimo turą įvairiose Europos šalyse. Lietuvą jis turėtų pasiekti gegužės mėnesį.

Priminsime, jog suomių kompanijos „Valtra“ istorinės šaknys siekia 1832 metus, Skandinavijos šalyse traktorius projektuoja, gamina, pardavinėja ir aptarnauja nuo 1951 m. Šiuo metu „Valtra“ yra pasaulyje pripažintas prekės ženklas, traktoriai pardavinėjami beveik šimte pasaulio šalių. „Valtra“ priklauso AGCO korporacijai, kuri pasaulyje užima trečią vietą pagal žemės ūkio technikos gamybos apimtis.

„Valtra“ traktoriumi lengva dirbti abiem kryptimis, o prikabinti darbinį agregatą lengva ir saugu.

 

Lietuvoje „Valtra“ technika prekiauja ir ją aptarnauja UAB „Rovaltra“, turinti būstines Vilniuje, Kauno r., Panevėžyje ir Šilutėje.

 

Autoriaus nuotraukos

Facebook YouTube Agco Finance Ūkis Ūkininko patarėjas Valstietis