Naujas galiūnas skinasi kelią į Lietuvos rinką

Suomijos koncerno Valtra Inc. traktoriai jau gerą dvidešimtmetį darbuojasi Lietuvos laukuose, keliuose ir miškuose (dabartiniu metu jų eksploatuojama per 3000). Miškininkai, ūkininkai, kelininkai šią suomišką techniką vertina už puikias eksploatacines savybes, patikimumą, už profesionalų ir savalaikį servisą.

Skandinavijos ūkininkai nuo seno ilgais žiemos mėnesiais dirba miškuose, valo kelius nuo gausaus sniego, todėl dauguma Valtra traktorių konstrukcinių sprendimų pritaikyti darbui sunkiomis, atšiauriomis sąlygomis. Kurdami naujus gaminius, koncerno konstruktoriai visuomet atsižvelgia į klientų pageidavimus ir pasiūlymus –visi Valtra traktorių modeliai pasižymi ne tik nepriekaištinga kokybe, ekonomiškumu, valdymo paprastumu, bet ir universalumu. Tos pačios modifikacijos traktoriai gali atlikti žemės ūkio, kelių priežiūros, transportavimo bei miško darbus. Jie gaminami pagal individualų užsakymą, t. y. paruošiami asmeniškai kiekvienam klientui. Miškų urėdijos ir privačių miškų savininkai Valtra traktorius sėkmingai naudoja kertant mišką, vežant medieną, ruošiant dirvą sodmenų sodinimui, gaminant biokurą, darbui medelynuose ir kt. 

ASU rektorius prof. A. Maziliauskas (centre) įteikė parodos „Sprendimų ratas 2015“ medalį UAB „Rovaltra“ generaliniam direktoriui R. Trainaičiui už naujo traktoriaus Valtra S374 pristatymą

 

Vienintelis Valtra Inc. atstovas Lietuvoje UAB „Rovaltra“ naujausius koncerno produktus dažniausiai pristato ASU pavasarinėje „Ką pasėsi...“ ir rudeninėje „Sprendimų ratas“ parodose. UAB „Rovaltra“ yra ne tik minėtų parodų nuolatinė dalyvė, bet ir aktyvi ASU rėmėja. Generalinio direktoriaus Romualdo Trainaičio iniciatyva universitete renovuotos auditorijos, įrengtos laboratorijos, įmonė remia įvairių renginių organizavimą. 

Šių metų parodos „Sprendimų ratas 2015“ lankytojų dėmesį patraukė įspūdingo dydžio naujos kartos S4 serijos traktorius Valtra S374, pelnęs parodos medalį.

 

Patobulintas variklis

Ketvirtos kartos 400 AG traktorius Valtra S374 galingiausias naujoje Valtra S4 serijoje bei vienas galingiausiųjų ratinių traktorių šiame segmente ES. Jame įdiegta gausybė dizaino, ergonomikos, valdymo funkcinių, techninių ir technologinių naujovių

                                                          

Valtra S374 traktoriuose sumontuoti nauji AGCO Sisu Power 84 AWF–4V varikliai, kurių maksimalus galingumas yra 370 AG, o padidintos galios režime siekia net 400AG. Maksimalus sukimo momentas 1600 Nm pasiekiamas esant 1500 min–1. Naujasis variklis atitinka Etapo 4/Tier 4f kenksmingų deginių emisijų reikalavimus. Jis sukurtas iki šiol gaminto 84AWI–4V variklio pagrindu, atlikus naująjį standartą atitinkančius patobulinimus. 

Variklių sistemoje sumontuotas naujas elektroninis valdymo blokas EVB. Turbokompresorinis pripūtimas vykdomas dviem nuosekliai sujungtais turbokompresoriais su tarppakopiniu pripučiamo oro aušintuvu (Twin turbocharger and Interstage Charged Air Cooler (ICAC)). 

Tiekiamo oro masės reguliavimui naudojamas elektroniniu būdu valdomas vožtuvas (Turbocharger with electronically controlled wastegate (Electronic WG)), kuris visuose sukių dažnių srityse garantuoja optimalų deginių energijos išnaudojimą ir palaiko optimalų naudingumo koeficientą, todėl variklis jautriai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą ir/ ar kitokius galios pareikalavimus, didindamas sukimo momentą ir efektyviai naudodamas degalus net esant mažam variklio sukimosi dažniui. Pagrindinės funkcijos: kaloringumo reguliavimas (emisija), tikslus galingumo valdymas ir katalizatoriaus atvėsinimo funkcija. Vožtuvo pavara aušinama skysčiu. 

Deginių emisijų normalizavimui naudojamas selektyvinio katalitinio redukavimo katalizatoriaus SCR ir oksidavimo katalizatoriaus DOC derinys, kuris normalizuoja iki 85 proc. deginių bei „maža“ aušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema cERG iki 15 proc. deginių normalizavimui. Kietųjų dalelių arba suodžių (PM) filtras (PF arba DPF) nenaudojamas.

 

Galios perdavimas 

S4 modeliuose įrengta bepakopė hidrostatinė–mechaninė transmisija. Pavarų dėžė turi du greičių diapazonus: vieną kintamojo debito ašinį stūmoklinį siurblį ir du identiškus kintamojo debito hidraulinius variklius, planetinę pavarą, sumavimo veleną bei kitus galios perdavimo elementus. Važiavimo greitis mažų greičių diapazone A (vėžlys) – 0,03÷28 km/h pirmyn ir 0,03÷16 km/h atgal. Važiavimo greitis didelių greičių diapazone B (kiškis) – 0,03÷40 km/h arba 50 km/h pirmyn ir 0,03÷38 km/h atgal. Perdavimo skaičius yra begalinis.

Pavarų dėžėje nėra nė vienos daugiadiskės šlapiojo tipo sankabos. Vienintelė tokio tipo sankaba skirta priekiniam (4WD) tiltui įjungti. 

AVT pavarų dėžės ypatybė – imituojama hidraulinės sankabos funkcija, kurią atlieka hidrostatinis kontūras, neturintis įtakos tiesiogiai nuo variklio sukamąjį judesį gaunančiai GTV pavarai. Įjungus šią funkciją, traktorių galima pristabdyti arba visiškai sustabdyti spaudžiant vien tik stabdžių pedalą. Tokiu būdu traktoriaus variklis nesustabdomas, neperkraunamas, darbo metu beveik nebuksuoja varantieji ratai. Esant didelei apkrovai judėjimo iš vietos metu, varikliui ir transmisijai neperduodamos didelės smūginės apkrovos, traktorius pajuda tolygiai. 

Aktyvaus sustojimo funkcija (Hill–hold) leidžia laikinai stabtelėti, po to sklandžiai pajudėti iš vietos. Ypač ji patogi įkalnėse ir nuokalnėse. 

Priklausomai nuo apkrovos, elektroninė transmisijos valdymo sistema (EXT Lite) optimizuoja perdavimo skaičių transmisijoje ir derina jį su variklio sūkiais. Pasirinkus konkretų važiavimo greitį, išlaikomas mažiausias variklio sūkių dažnis. Tai taupiausias automatinis (Automatic mode) variklio darbo režimas. 

Pasirinkus konkrečius variklio sūkius, galima išlaikyti pageidaujamą važiavimo greitį, kurį gali pakoreguoti pats operatorius, nes įjungiamas rankinis režimas (Manual Mode).

 

Važiuoklės konstrukcijos ypatumai

Tvirtas naujai sukonstruotas važiuoklės liemuo panašus į pusiau rėminę konstrukciją. Liemens priekinis pusrėmis ir storasienis lieto metalo variklio karteris sudaro vientisą tvirtą konstrukciją su standumo briaunomis. Besisukantys transmisijos kardanai paslėpti ir uždengti, todėl plokščia traktoriaus apačia apsaugota nuo šakų, akmenų poveikio. Minimalus išorinis posūkio spindulys sudvejintais priekiniais ratais naudojant stabdį siekia 7,4 m, o nenaudojant stabdžio – net 8,4 m. Traktoriaus ilgis – 6,2 m, ratų bazė – 3,105 m, prošvaisa – 484 mm.

 

Vairavimo ir stabdžių sistemos

Hidrostatinė greitojo arba kintamo perdavimo skaičiaus vairavimo sistema Quick Steer gali paspartinanti priekinių ratų pasukimą. Jos dėka padidėja traktoriaus manevringumas ir našumas, apsisukant galulaukėje, dirbant krautuvu, atliekant greito manevringumo reikalaujančius darbus. Ją galima komplektuoti su dviem vairo ratais: vienas (pagrindinis) – priekyje, kitas – gale priklausantis reversinei (atbulinės eigos) valdymo sistemai TwinTrac. Valtra TwinTrac sistema valdo visas kitas traktoriaus sistemas, susijusias su traktoriaus važiavimu (sankaba, stabdžiai, reversas ir t.t.).

Traktoriaus alyva aušinami stabdžiai yra daugiadiskiai su stiprintuvu. Stabdomi visi keturi ratai. Stovėjimo hidraulinio stabdžio įjungimas/ išjungimas integruotas reversavimo svirtelės mechanizme, elektrohidrauliniu būdu tiesiogiai aktyvuojant stabdžių diskus.

 

Operatoriaus patogumui 

Kabina ir jos pusiau aktyvuotoji pneumatinė sistema Auto Comfort beveik tokia pati kaip ankstesnėje S3 serijoje. Patobulintas prietaisų skydelis, naujas porankis su traktoriaus valdymo terminalo spalvotu ekranu, įrengtas apatinis kabinos šildytuvas bei pneumatinė Superluxe Grammer sėdynė su pneumatine pakaba. 

 

Įdiegtas automatinis hidraulinių sekcijų valdymas, automatinio variklio sūkių palaikymo sistema bei Hydraulic assistent. Traktoriaus valdymą palengvina automatinė galūlaukių sistema U–Pilot su 30 išsaugomų ir koreguotinų programų. Galinio keltuvo keliamoji jėga –120 kN, priekinio – 51 kN.

Parodos lauko ekspozicijoje – naujas traktorius Valtra S374

 

Facebook YouTube Agco Finance Ūkis Ūkininko patarėjas Valstietis