Vairuotojai pasirinko Valtra

Paskelbta 2018 m. gegužės mėn.

Tekstas, nuotraukos – Roger Thomas

 

Rangovas ir ūkininkas Will Chapman, gyvenantis Norfolke, Jungtinėje Karalystėje, šiuo metu turi nemažai žemės ūkio technikos, įskaitant ir devynis Valtra 250 AG T234 Versu traktorius. Kodėl? Tiesiog, kai atėjo laikas pakeisti tuo metu turėtus traktorius, Will pasiteiravo savo vairuotojų nuomonės ir jie pasirinko Valtra.

Įmonę „W R Chapman ir sūnus“, kuri nuomoja įvairią techniką, prieš tris kartas įkūrė Bill Chapman, o vėliau jos valdymą perėmė anūkas. Nepaisant to, jog kai Will dar mokėsi mokykloje, jis turėjo galimybę išmokti dirbti su skirtinga technika, tačiau tai pernelyg nežavėjo, nes jį labiau domino ūkininkavimas.

“Aš nebuvau pats geriausias mokinys, bet mano šeimos ir darbuotojų dėka dar iki vidurinės mokyklos aš išmokau atlikti daugybę remonto darbų.”

Po to, kai baigė mokyklą, Will dirbo keliuose ūkiuose, kur įgijo nemažai patirties. Tačiau jo senelis pateikė ultimatumą: „Arba dirbk šeimos įmonėje arba eik savais keliais.“ Will pasirinko šeimos verslą.

Šiandien Will turi žmoną Alexandrą, kuri yra iš Naujosios Zelandijos, dabar jis jau tvirtai sėdi vairuotojo sėdynėje ir valdo žemės dirbimo ir derliaus perdirbimo verslus, padedamas brolio Ben ir žmonos.

“Technikos nuomos verslas sumažėjo vien dėl to, kad ženkliai sumažėjo jo pelningumas,“ komentavo Will.

 

Will Chapman su vairuotoju Richard Carroll – „Vairuotojai pasirinko Valtra“.

 

Užsiėmę žmonės ir gerai valdoma technika

Laikui bėgant augo ir verslai - šiandien ūkis siekia beveik 500 ha, o rangos verslas palaipsniui vis tvirtėja. Paklausus Will kodėl taip yra, jis trumpai pagalvoja ir sako manantis, jog visko pagrindas yra darbuotojai.

“Atrodo, kad yra daug specialistų, bet pastaraisiais metais ženkliai sumažėjo darbuotojų, pasiruošusių dirbti ilgas valandas ir kartais sudėtingomis oro sąlygomis.”

Will įdarbina ir vietinius vairuotojus, ir iš įvairių kitų šalių.

“Mes nedarbiname žmonių iš užjūrio tik tam, kad taip sutaupytume. Pas mus sistema kitokia – visi darbuotojai apmokami vienodai gerai. Kriterijai paprasti: ar jie gali atlikti darbą ir ar yra pasiruošę dirbti tol, kol jis bus atliktas? Taip pat svarbu ar jie sugeba pasirūpinti technika, su kuria dirba.”

„W R Chapman ir sūnus“ įmonėje technikos pirkimas visuomet yra nuodugniai apsvarstomas. Šiuo metu ji turi keturis kombainus (šis skaičius ateinančiam sezonui gali būti padidintas iki penkių), porą savaeigių pašarų kombainų, savaeigį purkštuvą ir labai didelę srutų paskleidimo mašiną. Be šios technikos dar yra keletas didelių traktorių, įskaitant Challenger ir devynis Valtra T234 Versu, taip pat keletas plūgų, sodinamųjų ir įvairių priekabų. Ar už visą techniką jau yra atsiskaityta? Will sąžiningai prabyla kaip verslininkas.

“Kai kuri technika yra išpirkinėjama, o už kitą jau yra išsimokėta ir ji priklauso mums. Šiandieninė situacija su finansavimu gali būti sudėtinga, tad mano buhalteris visuomet pataria kaip geriausiai pasielgti.”

W R Chapman siekia išplėsti savo ūkininkavimą ir mano, kad yra svarbu turėti atidėtų grynųjų pinigų tinkamos žemės įsigijimui. Taip pat reikia apsvarstyti technikos valdymą. Will paaiškina: „Jei technika finansuojama, labai svarbu neviršyti sutartų darbinių valandų. Naudojantis to paties gamintojo technika – ar tai būtų traktorius, kombainas, pašarų kombainas ar kita – jei susikaupia daug darbinių valandų su tam tikra mašina, mes ją galėsime pakeisti kita, kuri turės mažiau darbinių valandų ir taip jos susilygins. Taigi viskas priklauso nuo valdymo.”

 

Vienas iš Valtra traktorių renka kukurūzus.

 

Augimas yra kelias pirmyn

Dauguma žemės ūkio darbų yra atliekama Šiauriniame Norfolke.

“Grūdus mes auginame iki pat pakrantės, po jų nuėmimo presuojame rulonus ir paruošiame dirvą kitiems pasėliams. Laukus mes tręšiame srutomis, gautomis iš aplinkinių kiaulių ūkių, o sausomis atliekomis, gautomis anaerobinio pūdymo metu, tręšiame kukurūzus ir rugius, naudojamus silosui.

Will augina 400 ha rugių ir apie 2600 ha kukurūzų silosui, kuris kompostuojamas tam skirtuose įrenginiuose.

“Šiuo metu vyksta statybų ir plėtros darbai pagrindinėje atliekų kompostavimo aikštelėje. Derlių, kuris nuimamas iš artimesnių laukų, krauname tiesiai į priekabas, kurios yra ištuštinamos į silosavimo rankoves. Tai ganėtinai paprasta, tačiau vėliau silosą vis tiek turime pervežti į kompostavimo įrenginius.”

Toliau esantis derlius nuimamas pašarų kombainui jį kraunant į belgų gamybos Dezeure priekabas. „Šios yra ypatingos,“ sako Will.

“Jos turi judančias grindis, o galinę dalį galima pakelti hidrauliškai, kad būtų galima išvalyti abi priekabos puses. Hidrauliniai cilindrai ant vilkties ir ašių išlygina priekabą, kad darbas būtų saugus. Eksploatuojama nuotoliniu būdu, todėl traktoriaus vairuotojas taip pat gali nurodyti sunkvežimio vairuotojui kada jo puspriekabė prisipildo ir reikia pavažiuoti į priekį.”

 

Visas Dezeure savikrovės priekabos kukurūzų krovinys yra perkeliamas į sunkvežimį. Iškrovimas yra valdomas per atstumą, o tai leidžia traktoriaus vairuotojui instruktuoti sunkvežimio vairuotoją.

 

Kai puspriekabė pripildoma, vairuotojas keliauja prie siloso krūvos, kuri yra šalia kompostavimo įrenginių, ir krovinį išverčia. Paskleidimas ir trombavimas yra atliekamas specialių didelių ratinių ir vikšrinių buldozerių pagalba. Be siloso kukurūzai ir rugiai naudingi tuo, jog padeda kontroliuoti pelinį pašiaušėlį – didėjančią problemą daugelyje dirvožemių.

Taigi kokia yra įmonės „W R Chapman ir sūnus“ ateitis? Jei klausiama ar verslas klestės ar ne, Will mano, kad įmonė augs ir žengs į priekį.

“Planuojame išplėsti savo žemės ūkio paskirties žemės plotą, taip pat reguliariai sulaukiame ūkininkų užklausų dėl jų laukų dirbimo.”

Will planuoja įsigyti dar vieną ratinį derliaus nuėmimo kombainą. Jis taip pat domisi keliais papildomais Valtra traktoriais, tačiau dabar žiūri jau į 271 AG T254. Kodėl?

“Valtra traktoriai yra patikimi, tiesa, kad kartas nuo karto turime smulkių gedimų, tačiau dirbant mūsų srityje patikimumas yra labai svarbus. Taip pat svarbi ir gera kaina. Galiausiai - jie yra paprastai valdomi. Manau, kad juos vairuoti gali bet kas ir jie yra labai panašūs, tad dirbdami su skirtingais traktoriais vairuotojai nesusiduria su papildomomis problemomis. Man patinka, kai viskas yra paprasta.”

Facebook YouTube Agco Finance Ūkis Ūkininko patarėjas Valstietis